EI Electronics na targach Security Essen 2016 – relacja

Nasze blogowanie rozpoczęliśmy od zapowiedzi jednej z największych imprez branżowych na starym kontynencie jaką jest Security Essen. Organizowane co dwa lata targi to jedno z najdłużej odbywających się na świecie spotkań reprezentantów branży bezpieczeństwa.  Targi „Security Essen 2016”  były już 22 edycją tej słynnej imprezy. Wśród prawie tysiąca wystawców z całego świata w tym roku zaprezentowaliśmy również produkty firmy EI Electronics!
Poniżej kilka wspomnień, refleksji oraz zdjęć z naszej wrześniowej wyprawy do zachodnich Niemiec, która miała miejsce w dniach 27-30 września.

Ei Electronics na targach w Essen

Pogoda w tej części Europy dopisała do końca września. Tym bardziej pełni pozytywnej energii wybraliśmy się do Essen, a następnie skierowaliśmy swoje kroki do hali targowej 1.0 zlokalizowanej w kompleksie Messe Essen. W tych dwóch ogromnych i nowoczesnych halach odbyło się tegoroczne spotkanie branży. Na dziesiątkach stoisk, które mijaliśmy podziwiać mogliśmy totalne nowości z branży bezpieczeństwa. Od tych najmniejszych i najtańszych przeznaczonych do użytku domowego po profesjonalny osprzęt mający na celu zwiększyć bezpieczeństwo w przestrzeniach publicznych. Systemy CCTV, zamki i drzwi antywłamaniowe, lotniskowe systemy bezpieczeństwa, gaśnice oraz czujniki dymu i czadu EI Electronics. Przechadzając się alejkami pośród stoisk wiedzieliśmy, że znaleźliśmy się w doborowym towarzystwie, a nasze czujniki pasują do tej reprezentacji wprost idealnie.
Targi były nie tylko okazją do przeglądu nowości na rynku, ale także platformą do wymiany informacji i opinii. W tym roku odbyła się tradycyjna seria sympozjów, wykładów i spotkań, która przyciągnęła do Essen prawdziwe tłumy. Rekordowy pod względem frekwencji rok 2016 to 1040 wystawców z 45 krajów i aż 40000 odwiedzających ze 119 krajów! Nie dziwi nas wcale, że organizatorzy jeszcze w trakcie trwania określili tegoroczną edycję jako zakończoną sukcesem, przy okazji zapowiadając, że kolejna odsłona imprezy odbędzie się (tradycyjnie za dwa lata) w dniach 25 – 28 września 2018.

Produkty i stoisko EI Electronics na targach w Essen

Nasze stoisko odwiedzający targi Security Essen mogli znaleźć w hali targowej 1.0 pod numerem 1C02. Przestrzeń wystawienniczą staraliśmy się wykorzystać do maksimum prezentując na niej najlepsze czujniki dymu oraz tlenku węgla (czadu), a także naszą dumę czyli czujniki z funkcją Radio Link (o tym bardzo ciekawym i rewolucyjnym rozwiązaniu pisaliśmy już w poprzednich wpisach blogowych). Rzesze odwiedzających były zaskoczone bogactwem naszej oferty oraz tym jak wiele można powiedzieć i zrobić w kwestii wczesnej ochrony przeciwpożarowej jak również w kwestii zabezpieczenia się przed zabójczym tlenkiem węgla (sezon grzewczy w pełni w kolejnym wpisie opowiemy więcej na ten temat!). Okazuje się, że sporo odwiedzających tak naprawdę nie ma pojęcia czym różnią się czujniki dymu i czadu, a także nie wie skąd bierze się i czym w zasadzie jest zabójczy czad. Problem jest szerszy bo podobne pytania zadawały naszym przedstawicielom (zarówno na wizji jak i w rozmowach prywatnych) ekipy dziennikarskie z całego świata, które wybrały się na stoisko EI Electronics. Możemy się pochwalić, że kamera telewizyjna była stałym gościem w okolicy boksu 1C02.

Wrażenia z targów Security Essen 2016

Sam fakt, że organizatorzy już w dniu zakończenia tegorocznych targów zapowiedzieli kolejną edycją świadczy o tym, że Security Essen 2016 okazało się wielkim sukcesem. Docierające do nas doniesienia medialne sprawiają, że każdemu z nas wydaje się, że żyjemy w najbardziej niebezpiecznych czasach w historii. To jednak tylko wrażenie lub druga strona medalu. Nigdy w historii ilość możliwości zabezpieczenia swojego życia, zdrowia i mienia nie była tak szeroka. Ilość wystawców oraz bogactwo ich ofert potwierdzają, że światowy rynek bezpieczeństwa rozwija się bardzo dynamicznie, a firmy takie jak EI Electronics są liderami w wyścigu do doskonałości i zapewnienia swoim klientom jak najlepszych standardów bezpieczeństwa. Po tych czterech bardzo inspirujących dniach spędzonych w Essen możemy wam zagwarantować, że nigdy i nigdzie nie czuliśmy się tak bezpieczni i pełni nadziei na przyszłość. Do zobaczenia za dwa lata!